BKR registratie bij telefoonabonnement. Wat betekent dit voor u?

BKR registratie bij telefoonabonnement. Wat betekent dit voor u?

Per 1 mei 2017 moeten de telecomaanbieders die een mobiele telefoon in combinatie met een telecomabonnement in maandelijkse termijnen ter beschikking stellen, voldoen aan de regels van de Wet op het financieel toezicht (Wft). Zo moeten consumenten op een duidelijke manier worden geïnformeerd over abonnementskosten enerzijds en het gebruik van hun telefoon anderzijds. Het betalen van een mobiele telefoon in maandelijkse termijnen wordt gezien als een krediet. Dit klinkt allemaal erg ingewikkeld, maar wat betekent dit voor u? Top van Holland zet alles op een rijtje.

  • Deze nieuwe regeling is van toepassing op alle telecomproviders.
  • Neemt u een abonnement zonder toestel (sim only) dan is er geen sprake van een BKR registratie.
  • Een BKR registratie is alleen van toepassing op bedragen groter dan €250,-. Als u ervoor kiest om een deel van het toestel direct te betalen is er dus geen sprake van een BKR registratie.
  • Neemt u wel een toestelkrediet van boven de €250,- wordt dit BKR geregistreerd, de registratie vervalt wanneer u het krediet heeft afgelost. Dit bedrag kan ook tussentijds worden afgelost.
  • Wat heeft een BKR registratie als gevolg? Zo kan een toestelkrediet van €700,- verspreid over 24 maanden al een invloed hebben van rond de €8.000,- op de hypotheek die u kunt krijgen.
  • Tijdens het afsluiten van een nieuw abonnement wordt er een inkomsten- en lastentoets uitgevoerd door de provider. Gegevens zoals uw netto maandinkomen, woonlasten en gezinssamenstelling worden dan ingevoerd en aan de hand van deze gegevens kunt u een krediet lenen die bij uw situatie past.
Heeft u aan de hand van deze veranderingen vragen? Neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op, Top van Holland helpt u graag met het maken van de juiste keuze.

Neem vrijblijvend contact op >

By | 2017-05-16T12:30:26+00:00 mei 16th, 2017|Geen categorie|0 Comments